Home » It » SEOzseni: A keresőoptimalizálás áldásos hatása, a jó helyezés

SEOzseni: A keresőoptimalizálás áldásos hatása, a jó helyezés

Ma már a legtöbben tudjuk, ha használunk napi szinten internetet, hogyha bármilyen szolgáltatásra, termékre van szükségünk, nagy százalékban a Google keresőjét hívjuk segítségül, nem is beszélve a puszta információszerzésről. Vannak természetesen olyan helyzetek, amikor még inkább körbekérdezünk ismerőseinknél, de ezzel párhuzamosan is legtöbbször megnézzük a legnagyobb keresőmotorral, az milyen szolgáltatót ajánl. Laikus számára nem átlátható, milyen harc folyik azért, hogy a Google az adott vállalkozás weblapját dobja fel. A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, röviden SEO) feladata, tehát, hogy különböző eszközökkel elérjük, hogy a weblapunk minél előkelőbb helyen szerepeljen a Google találatok között. Nem véletlen, hogy maga a SEO már része kell, hogy legyen a modern vállalkozások mindennapi rutinjának.

Mondhatnánk, pár helyezés nem számít, hiszen az első helyre kerülni nehéz, utána meg már igazából nem számítanak a helyek. Viszont ez egyáltalán nem így van. Egyrészt profi segítséggel az első hely sem lehetetlen, másrészt a legtöbbször 1-2 helyezésen múlhat, hogy tovább kell-e kattintani a felhasználónak a Google találatainak böngészésekor a következő oldalra. Lássuk be, a második, harmadik oldalon lévő találatokat töredék annyiszor nyitjuk meg, mint az első néhány helyen lévőt.

Egyáltalán nem becsülhetjük le a keresőoptimalizálás fontosságát, valójában többszörös látogatót jelentenek ezek a helyezések. Nézzük meg, miért lehetséges ez.

Egyértelmű, hogy az első néhány helyezésen megjelenő vállalkozásokat automatikusan jobbnak gondolják az emberek, hiszen bíznak abban, hogy a kereső nem véletlenül sorolja őket az első helyre, már biztosan sokan kattintottak, kattintanak rájuk nap mint nap, sokan ajánlották és ajánlják tovább őket, régóta léteznek, így tehát biztosan tapasztaltabbak, és aki tapasztaltabb, az biztosan jobb munkát is végez, jobb szolgáltatást nyújt, és minőségibbek a termékei, és így tovább.

Azt, hogy mitől függ, hogy a Google hova sorolja az adott weblapot, az emberek nem tudják pontosan, csak elképzeléseik vannak róla, de valljuk be, nincs is szükség rá, hogy tudják. Sokan gondolják, és jól gondolják, hogy minél többször jelenik meg az oldal külső weblapokon, minél többször kattintanak rá, az annál előrébb kerül. Azt elérni viszont akár mesterségesen, hogy minél többen hivatkozzanak az oldalra, akár sajtómegjelenéssel, vagyonokba kerül (ez a linképítés). A kattintásokat még könnyebb felpörgetni, de lássuk be, ma már ez is hatalmas feladat. Köszönhető ez a Google büntető algoritmusainak is, amelyek egyenesen büntetik az egyes keresőszavak halmozását (ún. spamelést) , de azt is, ha a tartalmaink túl gyengék (ezért szükséges a profi tartalomépítés). Szükség van tehát olyan szakemberekre – vagy a SEOzseni webes keresőoptimalizálás (SEO) adminisztrációjára -, akik a keresőoptimalizálás területén naprakészek, ismerik a Google pontos működését, akik erre szakosodtak. Azt, hogy mennyi pénzt és energiát áldozunk a keresőoptimalizálás feladatára, rajtunk múlik. Az viszont vitathatatlan, hogy maga a keresőoptimalizálás mindenképp egy olyan terület, ami már szerves része kell, hogy legyen a vállalkozásunknak, ha a több ezer konkurens között életben akarunk maradni.